نقد و بررسی بروکر آی سی ام تریدر (آی سی ام کپیتال)

نقد و بررسی بروکر آی سی ام تریدر (آی سی ام کپیتال)

کارگزاری آی سی ام تریدر که یکی از قدیمی ترین بروکرهای های فارکس است. از سال 2022 توسط شعبه آفشور خود به نام ICM Trader به کاربران ایرانی خدمات ارائه می دهد. پیش از آن نیز به صورت مستقیم در ایران فعال بود و در دسته کارگزاری های معتبر قرار داشت

نام دیگر این کارگزاری به نام بروکر icm capital می باشد که در ادامه از جنبه های مختلف مورد بررسی خواهد گرفت. در نقد و بررسی بروکر آی سی ام تریدر لازم است به این مطلب اشاره کنیم که این بروکر بیش از 150 نماد معاملاتی را پشتیبانی می کند. جفت ارزهای اصلی، سهام آمریکا، فلزات گرانبها شاخص ها و کالاها از آن جمله می باشند. بروکر آی سی ام تریدر در بیش از 194 کشور، خدمات انجام می دهد. قاره های اروپا، آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و ... از جمله این موارد می باشند. مشتریان آمریکایی در این بروکر خدماتی دریافت نمی نمایند.

تاریخچه بروکر آی سی ام تریدر (آی سی ام کپیتال)

این بروکر سابقه ای طولانی بیش از 14 سال فعالیت در بازارهای مالی دارد. این بروکر در سال 2009 در انگلستان تأسیس شد و در حال حاضر تحت نظارت دو نهاد نظارتی معتبر، FCA و FSA، فعالیت می ‌کند. آی سی ام تریدر خدمات پشتیبانی 24/7 به زبان فارسی ارائه می ‌کند.

این امر برای معامله ‌گران ایرانی که در ساعات مختلف شبانه‌ روز به خدمات پشتیبانی نیاز دارند، بسیار مفید است. در سال 2022 اقدام به تغییر اسم به آی سی ام تریدر کرد. بروکر آی سی ام تریدر جوایز مختلفی را دریافت کرده است که از آن جمله می توان به جایزه مطمئن ترین بروکر فارکس خاورمیانه در 2020 اشاره کرد که از طرف Global Forex Retail Awards2020 اهدا می شود.

برخی از مهمترین اتفاق های مربوط به این بروکر را به طور خلاصه می توان به شرح ذیل آورد :

2009: تأسیس بروکر آی سی ام کپیتال در انگلستان

2015: کسب مجوز FCA از انگلستان

2019: کسب مجوز FSA از وانواتو

2022: تغییر نام از آی سی ام کپیتال به آی سی ام تریدر

اعتبار بروکر آی سی ام تریدر

آی سی ام تریدر طیف گسترده ‌ای از محصولات و خدمات را به معامله ‌گران ارائه می ‌دهد. این محصولات شامل جفت ارزهای فارکس، ارزهای دیجیتال، شاخص‌های سهام، کالاها و غیره هستند. رگوله اصلی آن FCA, LFSA می باشد.

معامله ‌گران ایرانی باید توجه داشته باشند که آی سی ام تریدر تحت رگولاتوری FSA فعالیت می ‌کند. این نهاد نظارتی در ایران شناخته ‌شده نیست و از این نظر، معامله‌ گران ایرانی در صورت بروز اختلاف با این بروکر نمی ‌توانند از حمایت‌ های قانونی برخوردار شوند.

در نتیجه باید قبل از افتتاح حساب در آی سی ام تریدر، ریسک ‌های احتمالی نیز در نظر گرفته شود. برای ثبت نام icm capital می بایست به سایت اصلی آن مراجعه کنید و مراحل احراز هویت را بگذرانید.

ثبت نام بروکر آی سی ام تریدر

همانطور که اشاره شد مراجعه به سایت اصلی این بروکرمهمترین اقدام در این زمینه می باشد. پس از آنکه وارد وب سایت شدید و اطلاعات شخصی خود را وارد کردید می توانید کابین شخصی خود را نیز بسازید. در مرحله بعد باید احراز هویت شوید.

آنچه در افتتاح حساب در بروکر مورد نیاز است یک کارت شناسایی معتبر، یک آدرس ایمیل فعال که رمز آن را دارید و یک شماره تماس می باشد. در این میان چنانچه با مشکلی رو به رو شوید می توانید با پشتیبانی این بروکر تماس بگیرید.

نکته بسیار خوب در اینجا این است که این بروکر خدمات فارسی نیز ارائه می کند و دارای پشتیبانی فارسی سریع، واریز و برداشت ریالی با قیمتی مناسب می باشد. هزینه ای که بروکرها در ازای ارائه برخی خدمات دریافت می کنند، کمیسیون است که در ادامه به بررسی کمیسیون آی سی ام تریدر می پردازیم.

کمیسیون در بروکر آی سی ام تریدر

این بروکر یک حساب کاربری به نام Direct(ECN) دارد که حداقل انتقال دارایی در این حساب 50 دلار می باشد. منظور از انتقال دارایی همان دپازیت است. اسپرد در این حساب به صورت شناور می باشد و حداکثر لوریج آن 1:200 است. نکته جالب آن این است که در این حساب از کاربران کمیسیون دریافت نمی گردد.

در بروکر آی سی ام تریدر، کمیسیون به صورت ثابت و بر اساس حجم معاملات محاسبه می‌ شود. در حساب ‌های استاندارد، کمیسیون معاملات فارکس 7 دلار به ازای هر لات معامله است و این مقدار در حساب های ECN به 0.005 دلار به ازای هر پیپ می رسد.

حساب های اسلامی نیز که فاقد کمیسیون هستند. ارزهای دیجیتال و حساب های شاخص سهام نیز 0.01 از حجم معاملات به عنوان کمیسیون در نظر گرفته می شود.

پلت فرم مورد استفاده بروکر آی سی ام تریدر

پلتفرم های مورد استفاده این بروکر متاتریدر 4 (MT4) به خصوص برای فارسی زبانان، می باشد. این پلت فرم ابزارهای معاملاتی پیشرفته و مدیریت ریسک و تحلیل تکنیکال را دارد.

نحوه واریز و برداشت در بروکرآی سی ام تریدر

انواع روش های واریز و برداشت ریالی از طریق تاپ چنج بانکی، کارت های اعتباری مانند ویزا و مستر کارت، کیف پول های الکترونیکی مانند پرفکت مانی، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و ... برای این بروکر مورد استفاده قرار میگیرد.

حداقل مبلغ واریز با کارت‌ های بانکی 20 دلار و با پرفکت مانی 10 دلار است. پرفکت مانی یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که برای برداشت وجه در بروکر آی سی ام تریدر پشتیبانی می ‌شود. حداقل مبلغ برداشت با پرفکت مانی نیز 50 دلار است.

از مزایای این بروکر می توان به واریز و برداشت ریالی آن برای ایرانیان با پشتیبانی فارسی اشاره کرد. سرعت انجام معاملات در این بروکر بالاست و بیمه مسئولیت قوی با رگولاتوری معتبر دارد. بونوس آن 10 درصد و قابل معامله و برداشت می باشد.

سطح استاپ اوت صفر است و همانطور که پیشتر نیز اشاره شد برای کشورهای مسلمان نیز دارای حساب اسلامی است. تنها نکته ای که باید بدانید، این است که در پلتفرم های معاملاتی این بروکرعدم تنوع وجود دارد و این مورد درباره حساب های معاملاتی نیز می باشد.