کانکس سرویس بهداشتی چیست و چند چشمه ای برای شما مناسب است؟

کانکس سرویس بهداشتی چیست و چند چشمه ای برای شما مناسب است؟

کانکس سرویس بهداشتی یکی از سازه‌های ساختمانی موقت است که در مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها، ایستگاه‌ها و اماکن زیارتی و سیاحتی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع کانکس سرویس بهداشتی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و دسترسی سریع تر به آن در این اماکن تعبیه می شود. این کانکس های بهداشتی و خدماتی براساس نیاز کاربر با چشنه های مختلف یک چشمه، دو چشمه، سه چشمه، چهار چشمه، شش چشمه و دوازده چشمه در قالب بدون راهرو و با راهرو طراحی و تولید می شوند. همچنین توالت پیش ساخته به منظور کاربری خاص بویژه افراد ناتوان و معلول در قالب کانکس سرویس بهداشتی ویژه معلولین هم تولید می شوند.

از امکانات کانکس سرویس بهداشتی می توان به سیستم تهویه مطبوع، روشویی، شیرآلات با کیفیت، خشک کن دست و… اشاره کرد که این امکانات و تجهیزات می‌تواند بر اساس سلیقه و درخواست خریدار تغییر کنند و شامل موارد بیشتر و کمتر باشد.

کانکس‌های سرویس بهداشتی (W.C Conex) از جمله سازه‌های پرکاربرد محسوب می‌شود و می‌توان آن را به صورت تک چشمه یا چند چشمه سفارش داد. در ادامه ویژگی‌های کانکس‌های تک چشمه و چند چشمه بیان شده و ذکر می‌شود که هر کدام از کانکس‌ها برای کدام مکان مناسب‌تر است.

 

انواع کانکس سرویس بهداشتی بر اساس تعداد چشمه

کانکس سرویس بهداشتی معمولا در مکان‌هایی که معضل سرویس بهداشتی وجود دارد، قرار می‌گیرد و تعداد چشمه‌ها بر اساس نیاز محیط و سفارش سازمان یا ارگان تعیین می‌گردد. بنابراین انواع کانکس سرویس بهداشتی بر اساس تعداد چشمه عبارتند از:

کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه

کانکس سرویس بهداشتی 1 چشمه برای پارک‌های کوچک، اماکن دولتی و پروژه‌های ساختمانی مناسب است. سازه سرویس بهداشتی یک چشمه می‌تواند بدون راهرو و راهرو دار باشد. منظور از راهرو یک فضای کوچک برای قرار گرفتن سینک دستشویی است که در صورت نیاز خریدار در کانکس قرار می‌گیرد.

همچنین کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه می‌تواند سیار همراه با چرخ باشد تا به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل شود. از امکانات این سازه می‌توان به مخزن تخلیه فاضلاب، مخزن آب، شیرآلات درجه یک و درب با کیفیت اشاره نمود.

کانکس سرویس بهداشتی دو چشمه

کانکس سرویس بهداشتی 2 چشمه برای پارک‌های بزرگ، سازمان‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای ابعاد و ساختار مختلف متناسب با سفارش خریدار است. سازه سرویس بهداشتی دو چشمه نیز می‌تواند با راهرو یا بدون راهرو تولید شده و دارای امکاناتی نظیر کانال کف‌شور، سیستم تخلیه آب خودکار، سیفون خودکار، تهویه مناسب، آبگرمکن و منبع آب باشد.

کانکس سرویس بهداشتی سه چشمه

کانکس سرویس بهداشتی 3 چشمه در مکان‌های پرجمعیت مانند استادیوم و ورزشگاه‌ها، نمایشگاهها و اماکن دولتی استفاده می‌شود. کانکس سرویس بهداشتی سه چشمه به صورت راهرو دار و بدون راهرو، همچنین به صورت ثابت یا سیار (چرخدار) ساخته می‌شود تا در صورت نیاز به راحتی جابجا شود.

کانکس سرویس بهداشتی چهار چشمه

کانکس سرویس بهداشتی چشمه دارای 4 مدل B-B4G ، B-B4A B-B4H و B-B4E بوده و به دو صورت راهرو دار و بدون راهرو ساخته می‌شود. امکانات کانکس نیز بسته به نیاز خریدار، سازمان و ارگان تغییر می‌کند و می‌توان از انواع تجهیزات برای ساخت کانکس استفاده نمود.

مدل B-B4A دارای دو عدد روشویی است و چشمه‌ها همه در یک امتداد قرار گرفته‌اند. مدل B-B4G به دو قسمت با دو ورودی مجزا تقسیم می‌شود و هر بخش دارای دو چشمه با دو عدد روشویی است.

مدل B-B4H مشابه مدل B-B4G بوده و تنها تفاوت آن این است که تمام چشمه‌ها در یک امتداد قرار می‌گیرند. مدل B-B4E برای فضاهای کوچک مناسب است و چشمه‌ها، روبروی هم قرار خواهند گرفت.

کانکس سرویس بهداشتی شش چشمه

کانکس سرویس بهداشتی 6 چشمه برای مکان‌های خیلی شلوغ مانند پادگان سربازی و مناطق زلزله زده مناسب است. کانکس سرویس بهداشتی شش چشمه دارای سه مدل B-B2F ، B-B2E و B-B6A بوده که دو مدل B-B6A و B-B6F دارای طول شش متر هستند و به دو بخش تقسیم می‌شوند. این دو بخش دارای درب ورودی مجزا می‌باشند و می‌توانند در امتداد هم یا جهت عکس هم قرار بگیرند. مدل B-B6E بر خلاف دو مدل قبل کانکس یک تکه است و هر 6 چشمه در یک امتداد قرار می‌گیرند.

کانکس سرویس بهداشتی دوازده چشمه

کانکس سرویس بهداشتی 12 چشمه نیز مانند 6 چشمه برای مکان‌های عمومی شلوغ و پر رفت و آمد مناسب است. معمولا کانکس‌های دوازده چشمه دارای راهرو هستند و امکانات آن‌ها بر اساس سلیقه و نظر خریدار تعیین می‌گردد.

کانکس سرویس بهداشتی با حمام مشترک

کانکس حمام مشترک برای پروژه های ساختمانی مناسب است تا افراد بتوانند بعد از اتمام کار، دوش بگیرند. همچنین برای پادگانهای سربازی نیز مناسب می‌باشد. کانکس حمام مشترک شامل سرویس توالت به صورت سنتی و در صورت نیاز فرنگی، با دوش حمام است که می‌تواند با راهرو یا بدون راهرو تولید شود.

محیط‌هایی که با کمبود فضا روبه رو هستند، می‌توانند از کانکس سرویس بهداشتی با حمام مشترک برای حفظ نظافت شخصی استفاده کنند. امکانات و تجهیزات این کانکس‌ها بر اساس نیاز خریدار و سازمان مربوط تعیین می‌شود.

کانکس

کانکس سرویس بهداشتی ویژه معلولین

کانکس سرویس بهداشتی ویژه معلولین دارای رمپ (سطح شیب‌دار) برای رفاه حال افراد معلول است و می‌تواند در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی مختلف قرار بگیرد. درب کانکس‌های ویژه معلولین رو به بیرون باز می‌شود تا اگر افراد تعادل خود را از دست دادند، سایر افراد بیرون کانکس بتوانند به آن‌ها کمک کنند. همچنین در این کانکس‌ها توالت فرنگی قرار گرفته و کاسه‌های توالت دارای دستگیره کمکی برای جابجایی افراد است.

مزایای کانکس سرویس بهداشتی چیست؟

از جمله مزایای کانکس سرویس بهداشتی که در سطح شهر مانند پارک‌ها، اماکن عمومی و تفرجگاه‌های بیرون شهری قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان سفارشی سازی بر اساس درخواست مشتری
  • دارای وزن سبک و حمل آسان
  • نصب آسان
  • امکان جابجایی و انتقال به مکان دیگر
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • اقتصادی و مقرون به صرفه
  • استحکام بالا
  • کیفیت بالا و قیمت مناسب

مشخصات فنی انواع کانکس‌های سرویس بهداشتی

اسکلت و شاسی کانکس از جنس ورق‌های فولادی است و ضخامت این ورق‌ها بر اساس استانداردهای جهانی می‌باشد. ابعاد کانکس‌ها و جنس سازه بنا بر درخواست خریدار تعیین می‌گردد. سیم کشی‌ها کانکس نیز می‌تواند به صورت روکار و توکار در داخل داکت‌های pvc انجام شود.

متریال کانکس‌ها مانند سنگ کاسه توالت و روشویی، دارای کیفیت بالایی هستند و شیرآلات نیز درجه یک می‌باشند. کف کانکس‌ها از فایبر سرامیک است تا پوسیده نشود و از نفوذ آب جلوگیری کند.

نکات مهم برای خرید کانکس سرویس بهداشتی

کانکس سرویس بهداشتی برای محیط‌های که امکان ساخت سرویس بهداشتی وجود ندارد، بسیار مناسب است. قبل از خرید کانکس سرویس بهداشتی، ابتدا بایستی شرایط آب و هوایی مکان مورد نظر را بررسی کرده و کانکس مناسب را خریداری کنید. همچنین بهتر است کانکس را به مراکز فروش معتبر سفارش دهید.

کارخانه‌های معتبر فروش کانکس سرویس بهداشتی از بهترین متریال برای ساخت انواع کانکس استفاده می‌کنند و دارای قیمت مناسب هستند. همچنین پیش از خرید بر اساس نیاز، به شما مشاوره می‌دهند تا انتخاب درستی داشته باشید. توصیه می‌شود از خرید کانکس سرویس بهداشتی ارزان و دست دوم خودداری کنید، زیرا این کانکس‌ها هزینه تعمیر و نگهداری دارند و هزینه‌های اضافی به بار می‌آورند.

کانکس

قیمت کانکس سرویس بهداشتی

قیمت کانکس سرویس بهداشتی با توجه به متراژ، تعداد چشمه، جنس کانکس، کیفیت متریال و نوسانات موجود در بازار ارز، متغیر است. همچنین امکانات و تجهیزاتی که داخل کانکس قرار می‌گیرند بر روی قیمت کانکس تاثیرگذار هستند.

از همین رو برای اطلاع از قیمت دقیق کانکس سرویس بهداشتی بایستی با کارشناسان فروش تماس گرفته و استعلام قیمت بگیرید. همچنین می‌توانید مشاوره رایگان قبل از خرید نیز دریافت کنید.

راه های ارتباطی با ما

  • قیمت و خرید کانکس سرویس بهداشتی: 05136228800
  • استعلام قیمت کانکس پیش ساخته سرویس بهداشتی: 05136228814

جمع بندی

کانکس سرویس بهداشتی یک محصول کاربردی است که در مکان‌های عمومی و انواع سازمان‌ها و ارگان ها قرار می‌گیرد. در حالت کلی کانکس سرویس بهداشتی برای مکان‌هایی که امکان ساخت ساختمان دائمی وجود ندارد، بسیار مناسب است.

سازه سرویس بهداشتی دارای مزایای بسیاری از جمله استحکام بالا، وزن سبک، قیمت مناسب، هزینه تعمیر و نگهداری پایین، حمل سریع و نصب آسان است. این سازه به صورت تک چشمه یا چند چشمه ساخته شده و می‌تواند دارای راهرو یا بدون راهرو باشد. همچنین می‌تواند چرخدار بوده و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.

اگر قصد خرید کانکس سرویس بهداشتی را دارید به کارخانه و مرکز فروش معتبر مراجعه نموده و در مورد انواع مختلف کانکس اطلاعات لازم را دریافت کنید. سپس بر اساس نیاز خود کانکس مناسب را انتخاب نموده و آن را سفارش دهید.