اجاره سند وثیقه فوری در سراسر کشور

اجاره سند وثیقه فوری در سراسر کشور

 

امروز تصمیم داریم به مقوله اجاره سند یا تامین سند اجاره ای بپردازیم و شرایط و مراحل و نکات مهم تامین وثیقه ملکی بمنظور تودیع قرارهای صادره از مراجع ، و یا ارائه به بانک را به شما معرفی نماییم. وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت نزد دادگاه ها یا بانک ها قرار داده میشود ، در لغت وثیقه به معنای «استوار» یا «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است .

موارد استفاده از سند و وثیقه اجاره ای

یکی از بیشترین و مهمترین کاربردهای اجاره وثیقه یا همان سند اجاره ای در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار وثیقه کیفری بوده و تنها در این شرایط آزادی فرد متهم و بازداشت شده امکانپذیر است . این کار باعث میشود که متهم با تامین وثیقه تا روز تشکیل دادگاه نهایی در خارج از زندان باشد، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مرجع قضایی معرفی نماید . شما میتوانید برای اطمینان از خدمات گروه حقوقی ایران سند برای اجاره وثیقه کمک بگیرید .

شرایط اجاره وثیقه و سند ملکی

اگر هر فردی به هر دلیلی به مراجع رسیدگی کیفری قضایی احضار شود ، از همان بدو شروع پرونده بعنوان متهم خطاب می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه ای متناسب با شدت جرم برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با ارائه وثیقه به دادگاه یا همان تودیع وثیقه به قید ضمانت آزاد شود.

4 مرحله اجاره سند یا وثیقه ملکی

اگر قصد اجاره وثیقه برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی دارید باید طی 4 مراحله آنرا انجام دهید تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره وثیقه ملکی وثیقه را انجام دهید :

1 - اجاره وثیقه) مشاوره تامین وثیقه:

مهمترین مرحله برای اجاره وثیقه اخذ مشاوره تخصصی میباشد ، در گام اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام انتسابی و شدت جرم بررسی شده و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره وثیقه و وثیقه از طریق موسسه حقوقی اقدام نمود.

2 - اجاره وثیقه) عقد قرارداد اجاره وثیقه

بمنظور اجاره وثیقه ملکی و یا اجاره سند ملکی و یا تامین وثیقه ، میبایست نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره وثیقه و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و … تعیین میشوند .

3 - اجاره وثیقه) کارشناسی و بازداشت وثیقه ملکی در اداره ثبت

در این مرحله مالک وثیقه بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت وثیقه را از مقام قضایی یا مسئول بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

4 - اجاره وثیقه) اخذ ضمانت های لازم برای اجاره وثیقه

زمانیکه وثیقه آماده بازداشت و توقیف میباشد ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره وثیقه برای مدت زمان 1 سال یا 6 ماه بطور کامل توسط اجاره کننده پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته ضمانت متهم را نزد مالک وثیقه انجام دهند. در این حالت مالک حاضر میشود ملک خود را بعنوان وثیقه به مرجع قضایی یا بانک ارائه نماید .