انتخاب آبچکان جدید متناسب با چیدمان آشپزخانه

انتخاب آبچکان جدید متناسب با چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه شما باید به اندازه سایر قسمت‌های خانه دارای سبک مشخص و خاص باشد؛ البته برای دستیابی به این سبک مشخص با ظاهری عالی، جزئیات، بسیار مهم و تاثیرگذار هستند؛ به‌همین دلیل وسایل شما تفاوت زیادی در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌کنند. انتخاب آبچکان کابینتی مناسب در طراحی می‌تواند سبک سنتی یا مدرن آشپزخانه را تکمیل کند؛ با‌این‌حال هنگام انتخاب آبچکان سینک آشپزخانه باید به چند نکته توجه کنید تا مطمئن شوید که با سبک و چیدمان شخصی شما مطابقت دارد.

با ما همراه باشید تا شما را با انواع آبچکان کابینت و سبک‌های مناسب آن آشنا کنیم.

 

نقش آبچکان کابینت در چیدمان آشپزخانه

آبچکان‌ها عناصر کوچک و ظاهرا کم‌اهمیتی در آشپزخانه‌های ایرانی هستند؛ اما همین عناصر کوچک گاهی باعث آشفتگی یا جذابیت اطراف سینک خواهند‌شد؛ بنابراین این نکته را در‌نظر‌بگیرید که تمام اجزای کوچک و بزرگ آشپزخانه به یک میزان بر زیبایی نهایی چیدمان شما تاثیر می‌گذارند؛ پس آبچکان کابینت از دو نظر حائز اهمیت است:

  1. آبچکان محل مناسبی برای خشک شدن ظروف شسته شده فراهم می‌کند.
  2. آبچکان مناسب باعث زیبایی دکوراسیون سینک و چیدمان آشپزخانه می‌شود.

پس انتخاب آبچکان هماهنگ با چیدمان آشپزخانه بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید مهم است.

 

عوامل مهم در انتخاب آبچکان مناسب

عوامل زیادی در انتخاب آبچکان کابینت کاربردی تاثیر دارند که عبارتند از:

  • اندازه و ابعاد آشپزخانه: آبچکان باید به گونه‌ای انتخاب شود که با ابعاد آشپزخانه و فضای موجود سازگاری داشته‌باشد.
  • ظرفیت آبچکان: ظرفیت آبچکان باید با نیاز روزانه‌ی شما متناسب باشد. اگر در طول روز ظروف زیادی کثیف می‌شوند، شما به آبچکان بزرگ‌تری نیاز خواهید‌داشت وگرنه ناچار می‌شوید که دائما جاظرفی خود را خالی کنید تا بتوانید ظروف جدیدی در آن جای دهید.
  • تفکیک فضای آبچکان: آبچکان‌ها باید سبد‌های تفکیک‌شده‌ای برای بشقاب، لیوان و قاشق داشته‌باشند؛ چون در صورت در‌هم‌گذاشتن ظروف، احتمال شکستن آن‌ها به‌شدت بالا می‌رود و ظاهر ناخوشایندی نیز در کنار سینک ایجاد می‌شود.
  • جنس آبچکان: آبچکان به‌طور مداوم با رطوبت در ارتباط است؛ بنابراین استفاده از مواد با‌کیفیت در ساخت آبچکان اهمیت زیادی دارد. اگر می‌خواهید یک آبچکان خراب‌نشدنی خریداری کنید بهتر است آبچکانی از جنس استیل پیدا کنید؛ آبچکان استیل مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد و هرگز زنگ نمی‌زند؛ آبچکان‌های آلومینیومی نیز با وجود مقاومت نسبتا کمتر، ضد‌زنگ و خوردگی هستند.
  • سهولت در نگهداری و تمیزی آبچکان: آبچکان‌ها اغلب در مجاورت با آب، به سرعت رسوب می‌بندند؛ بنابراین بهتر است آبچکان‌ها مدلی باشند که به‌راحتی مورد جابجایی و شستشو قرار‌بگیرند.
  • مدل و طراحی آبچکان: مدل آبچکان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در هنگام انتخاب است. اینکه معماری منزل شما به چه صورتی باشد و یا اینکه دکوراسیون آشپزخانه را با چه سبکی چیده‌باشید اثر مستقیمی در انتخاب مدل آبچک دارد؛ به همین دلیل در قسمت بعدی به‌طور‌کامل درباره این موضوع بحث کرده‌ایم.

 

نکات مهم در هنگام خرید آبچکان _ تجهیز یراق

 

انواع آبچکان کابینت آشپزخانه و انتخاب بهترین مدل

یک آبچکان جدید با طراحی زیبا و متناسب با استایل آشپزخانه، جلوه‌ای جذاب به دکوراسیون اطراف سینک می‌بخشد؛ بنابراین در بین 4 مدل آبچکان بگردید و مناسب‌ترین آبچک را تهیه کنید:

  1. آبچکان توکار یا آبچکان داخل کابینت از رایج‌ترین مدل‌های آبچکان است که داخل کابینت بالای سینک نصب می‌شود و فضای مناسبی برای قرار‌دادن بشقاب، لیوان و کاسه دارد. شما می‌توانید بسته به سایز کابینت بالای سینک و حجم ظروف شسته‌شده در طول روز آبچکان توکار کابینت یک طبقه یا آبچکان دو طبقه را تهیه کنید. آبچکان‌های توکار برای انواع سبک دکوراسیون به خصوص سبک مینیمال بسیار مناسب هستند.
  2. آبچکان رومیزی یا آبچکان کنار سینک از قدیمی‌ترین انواع آبچکان است که در گذشته از پلاستیک و امروزه از فلزاتی مثل آهن، آلومینیوم یا استیل ساخته می‌شود. آبچکان رومیزی بر روی کابینت یا سینی کنار سینک گذاشته‌می‌شود و دسترسی ساده‌ای را برای خشک شدن ظروف فراهم می‌کند. ابچکان‌های رومیزی در مدل‌های یک، دو و سه طبقه تولید می‌شوند تا متناسب با نیاز شما باشند. آبچکان رومیزی برای سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن مناسب است، اما سعی کنید در دکوراسیون مینیمال از این آبچکان استفاده نکنید.
  3. آبچکان آویزی یا آبچکان دیواری یکی از کم‌کاربرد‌ترین آبچکان‌هاست؛ چرا‌که به دیوار کنار سینک متصل می‌شود و فضای نسبتا کمی برای قرار‌دادن ظروف دارد. آبچکان آویزی بیشتر مناسب دکوراسیون‌های سبک مدرن است، اما با توجه به استایل آشپزخانه برای دکوراسیون‌های کلاسیک و نئوکلاسیک نیز استفاده می‌شود.
  4. آبچکان پشت پنجره یا آبچکان روی سینک، امروزه پر فروش‌ترین انواع آبچکان هستند. اگر بالای سینک شما کابینتی وجود ندارد، بهترین گزینه استفاده از آبچکان روی سینک است. پایه‌های کوچک و مستحکم این آبچکان در طرفین سینک قرار می‌گیرد تا فضای زیادی در بالای سینک برای جای‌دهی ظروف شسته‌شده فراهم شود. آبچکان پشت پنجره مناسب‌ترین گزینه برای دکوراسیون‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن است.

 

انواع آبچکان سینک_ تجهیز یراق

 

تاثیر آبچکان بر استایل آشپزخانه

در هنگام خرید آب چکان لازم است تا استایل یا سبک آشپزخانه را نیز مد‌نظر قرار‌دهید:

  • وسایلی که در آشپزخانه‌ای با سبک کلاسیک استفاده می‌شوند باید بسیار شیک باشند؛ بنابراین سعی کنید از عناصری استفاده کنید که زیبایی و جذابیت را در معرض‌دید قرار‌دهند. آب چکان‌های طلایی یا نقره‌ای بسته به رنگ دکوراسیون، بهترین انتخاب هستند.
  • در دکوراسیون مدرن از وسایلی استفاده می‌شود که تقریبا ساده هستند و حس مجلل بودن را به افراد القا نمی‌کنند. دست شما در انتخاب رنگ آبچکان باز است و بسته به رنگ دکوراسیون می‌توانید از هر چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، مشکی و سفید استفاده کنید.
  • دکوراسیون نئوکلاسیک (مدرن کلاسیک) تلفیقی از هردو سبک مدرن و کلاسیک است. بنابراین محدودیت چندانی در انتخاب وسایل نخواهید داشت (وسایل نه به اندازه‌ی دکوراسیون کلاسیک، مجلل و نه به اندازه‌ی دکوراسیون مدرن، ساده هستند). بنابراین انتخاب مدل و رنگ آبچکان به سلیقه و فضای شما بستگی دارد.
  • در دکوراسیون مینیمال همه چیز در نهایت سادگی است و هیچ عنصر اضافه‌ای در چیدمان وجود ندارد؛ همچنین رنگ‌ها باید در روشن‌ترین و ساده‌ترین حد‌ممکن باشند؛ بنابراین استفاده از ابچکان توکار سفید یا نقره‌ای بهترین گزینه برای دکوراسیون مینیمال است.

آبچکان‌های با طراحی مناسب باعث بهبود چیدمان آشپزخانه هستند و امکان استفاده بهینه از فضا را فراهم می‌کنند. انتخاب آبچکان با طرح و رنگ متناسب با سایر اجزای آشپزخانه، به توازن و هماهنگی دکوراسیون کمک کرده و زیبایی آشپزخانه را تکمیل می‌کند.

 

خرید آبچکان سینک آشپزخانه از تجهیز یراق

گاهی اوقات ممکن است که اب چکان آبکاری یا آلومینیومی را به جای آبچکان استیل به شما بفروشند؛ بنابراین خرید انواع آبچکان از مرکز معتبری که برای ضمانت کیفیت محصولات، به شما گارانتی معتبر ارائه دهد امری مهم است.

فروشگاه تجهیز یراق با داشتن یک سایت بزرگ اینترنتی و نماد اعتماد، از بهترین و معتبر‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید به سه روش اینترنتی، تلفنی (02177343556) و حضوری از فروشگاه تجهیزیراق خرید کنید و همراه با محصولات، گارانتی معتبر شرکتی نیز دریافت نمایید.

در وب‌سایت تجهیز یراق تمام محصولات با ویژگی‌های کامل و عکس‌هایی از تمام جوانب محصولات قرار داده‌شده‌اند تا شما بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام محصول برای شما مناسب‌تر است؛ همچنین می‌توانید از طریق تماس با فروشگاه، سوالات خود را از کارشناسان مجرب تجهیز یراق بپرسید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

فروشگاه تجهیز یراق ارائه دهنده‌ی انواع یراق آلات کابینت، اکسسوری کابینت، تجهیزات نورپردازی کابینت و کمد، اکسسوری نظم دهنده کمد، یراق آلات درب ریلی و... از برند‌های معتبر دنیاست و با سابقه‌ی طولانی در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین آب چکان را انتخاب کنید و از خرید خود لذت ببرید.