مگنی؛ شبکه اجتماعی و پلتفرم ارتباطی فارسی زبانان استرالیا

مگنی؛ شبکه اجتماعی و پلتفرم ارتباطی فارسی زبانان استرالیا

فارسی زبان‌ها در استرالیا که تعداد زیادی از آنها ایرانی هستند علی‌رغم موفقیت در جامعه استرالیایی، روابط قدرتمندی را بین خودشان شکل نداده‌اند. این در حالی است که نقاط مشترک زیادی بین ایرانی‌ها وجود دارد. برای اینکه بتوانیم از ویژگی‌های مشترک استفاده کنیم و اثرگذاری جامعه ایرانی در استرالیا را افزایش دهیم به فناوری نیاز پیدا می‌کنیم. در این مقاله اپلیکیشن « مگنی » را معرفی می‌کنیم که با همین هدف طراحی و توسعه داده شده است.

اپلیکیشن مگنی که به صورت اختصاصی برای فارسی‌زبانان و ایرانیان استرالیا طراحی شده به فارسی‌زبانان حاضر در استرالیا کمک می‌کند تا دوستان ایرانی پیدا کنند، گزینه‌های مناسبی برای ازدواج داشته باشند، کسب و کارهای ایرانی را شناسایی کنند، برای کسب و کارشان آگهی منتشر کنند، به لیست متخصصان ایرانی استرالیا دسترسی داشته باشند و … .

در ادامه هر کدام از این ویژگی‌ها را توضیح می‌دهیم. اما قبل از آن اگر می‌خواهید به جمع هزاران ایرانی بپیوندید که در اپلیکیشن مگنی حضور دارند، می‌توانید اپلیکیشن مگنی را بصورت رایگان دانلود کنید .

 

شناسایی کسب و کارهای ایرانی و کیفیت خدمات آنها

یکی از حلقه‌های گمشده ارتباط میان ایرانی‌ها در استرالیا همین موضوع است. شما به عنوان یک ایرانی که در استرالیا زندگی می‌کند، در جستجوی خدمات یک آرایشگر ایرانی در این کشور هستید. شاید هم دل‌تان برای بستنی زعفرانی ایرانی تنگ شده باشد یا اینکه بخواهید از یک کتابفروشی ایرانی در استرالیا کتاب بخرید.

چه راهکاری وجود دارد که در درجه اول بتوانید این کسب و کارهای ایرانی در استرالیا را شناسایی کنید و در مرحله بعد کیفیت خدمات یا محصولات آنها را هم ارزیابی کنید؟

البته این راهکار وجود دارد و نامش مگنی است. مگنی به عنوان اولین و تنها شبکه ارتباطی برای ایرانیان استرالیا، امکان معرفی، شناخت، ارسال و نقد و بررسی نسبت به خدمات/محصولات شرکت‌‌ها و مغازه‌های ایرانی را فراهم می‌کند.

آشنایی، دوستیابی و ازدواج

یک از دو نگرانی هر انسانی ایجاد رابطه مناسب و حفظ آن در طول زمان است. این موضوع وقتی در ایران نیستید و می‌خواهید آدمی را انتخاب کنید که دست‌کم زبان مشترکی با شما ندارد، بسیار پیچیده‌تر است. خبر خوب این است که مگنی امکان آشنایی با ایرانی‌های استرالیا را فراهم می‌کند.

شما می‌توانید با ایرانی‌ها آشنا شوید، اگر آنها هم شما را پسندیدند! یک دوستی ایرانی در استرالیا را تجربه خواهید کرد که پایان آن می‌تواند یک رابطه بلند مدت یا ازدواج باشد.

تشکیل و تکمیل اطلاعات پروفایل در این اپلیکیشن نقش زیادی در دیده و شناخته شدن شما دارد. ضمن اینکه افزودن علاقه‌مندی‌ها هم نشان می‌دهد که شما دارید صادقانه این ارتباط را شروع می‌کنید.

اپلیکیشن مگنی به عنوان تنها شبکه اجتماعی موجود برای ایرانی‌ها، پلتفرمی را ایجاد کرده که تمام نیازهای ایرانی‌ها از آشنایی، دوستیابی تا ازدواج را پوشش می‌دهد.

تبلیغ برای کسب و کارهای ایرانی

بیایید فرض کنیم که مثلا شما یک آشپز اصفهانی هستید که چند سال پیش از این شهر به ویکتوریا در استرالیا مهاجرت کرده‌اید. بعد از اینکه چندین در سال در کیترینگ‌های مختلف کار کردید، حالا به اندازه کافی سرمایه دارید که بتوانید رستوران شخصی‌تان را راه‌اندازی کنید.

بدون تردید یکی از شرایط موفقیت رستوران تمرکز روی انواع ابزارهای تبلیغاتی است. ولی مخاطبان کمپین‌های تبلیغاتی این رستوران استرالیایی‌ها نیستند. به هر حال بریان اصفهان و خورش ماست بین آنها چندان شناخته شده نیست!

مشتریان اصلی این رستوران همچنان ایرانی هستند و اپلیکیشن مگنی به عنوان یک پلتفرم می‌تواند تبلیغ این رستوران را به اطلاع ایرانی‌های استرالیا برساند. این یک بازی برد-برد برای هر دو طرف است. مدیر رستوران میزان فروش را افزایش می‌دهد و ایرانی‌های نوستالژیک که با این غذاهای سنتی خاطره دارند، بار دیگر طعم آنها را می‌چشند!

 

مگنی

رویدادها

برنامه‌های گروهی در استرالیا از جمله فرصت‌هایی هستند که امکان آشنایی بیشتر ایرانی‌ها در این کشور را با همدیگر فراهم می‌کنند. در گذشته بیشتر انجمن‌های ایرانیان استرالیا این رویدادها را برگزار می‌کردند. آنها معمولا از فیسبوک برای انتشار خبر و جزئیات رویداد استفاده می‌کنند و فرایندهای بلیت فروشی و نظارت بر مراسم هم بیشتر به صورت سنتی انجام می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی اپلیکیشن مگنی که با دانلود آن از مارکت‌های معتبر در اختیار شما قرار می‌گیرد امکان مدیریت رویداد است. مثلا فرض کنید یک خواننده ایرانی قرار است به شهرهای ویکتوریا، ملبورن و پرث سفر کند و شما می‌خواهید مسئولیت برگزاری تور کنسرت این خواننده را بر عهده بگیرید.

چالش اول اطلاع‌رسانی به ایرانی‌ها و فارسی ‌زبانان ساکن این شهرهاست. در مرحله بعدی هم می‌خواهید مطمئن باشید که کنسرت این خواننده با جشن یلدا تداخل پیدا نکند. اپلیکیشن مگنی به حل این چالش‌ها کمک می‌کند. همچنین به فارسی‌زبانان سراسر استرالیا اجازه می‌دهد تا از تمام رویدادهایی که پیرامون آنها برگزار می‌شود، اطلاع پیدا کنند و بتوانند در رویدادهایی که به آنها علاقه دارند شرکت کنند.

جستجوی همسایه‌های ایرانی

همسایه‌های ایرانی می‌توانند به شما خیلی نزدیک باشند اما مسئله این است که چطور باید دنبال آنها بگردید. از آنجایی که شما مامور سرشماری نیستید، نمی‌توانید در خانه تک تک همسایه‌ها را بزنید! خبر خوب این است که مگنی ایرانی‌های نزدیک به شما در استرالیا را پیدا می‌کند.

اپلیکیشن مگنی یک صفحه جستجو دارد که می‌توانید ایرانی‌ها را بر اساس سن‌شان، مدت سکونت در استرالیا، بر اساس جنسیت، شهر محل زندگی و علاقه‌مندی‌ها جستجو کنید.

علاوه بر افراد شما می‌توانید کسب و کارهای ایرانی و ایونت‌های مربوط به ایرانی‌ها که در استرالیا برگزار می‌شود را هم جستجو کنید.

در استرالیا دنبال پزشک ایرانی هستید؟

پزشک‌ها، وکیل‌ها، صراف‌ها، و بسیاری از متخصصان ایرانی دیگر که در این کشور زندگی می‌کنند، به دنبال یک پلتفرم پویا می‌گردند که ارتباط بین آنها و ایرانیان مهاجر یا ساکن استرالیا را آسان‌تر و سریع‌تر کند. اپلیکیشن مگنی این ارتباط ایجاد کرده است.

شما به عنوان یکی ایرانی با مگنی می‌توانید به فهرستی از متخصصان ایرانی دسترسی پیدا کنید. این متخصصان که در حوزه‌های موضوعی مختلف کار می‌کنند، تجربه‌های بسیار ارزشمندی دارند که در شروع مهاجرت و بعدتر وقتی در استرالیا ساکن می‌شوید به شما کمک می‌کند.

از سوی دیگر متخصصان ایرانی هم با استفاده از این قابلیت، خوشنامی و اعتبارشان را افزایش می‌دهند. رضایت مثبت مشتریان از خدمات آنها به معنی مشتریان بیشتر و کسب درآمد بیشتر هم هست.

در صورت استفاده از خدمات « ولکام پک » اپلیکیشن مگنی، در هفته اول ورود به استرالیا، فهرست و راه‌های دسترسی به متخصصان ایرانی حاضر در این کشور برای شما ارسال می‌شود.

 

مگنی

چت فارسی راحت‌تر از همه اپلیکیشن‌ها

چون ایرانی‌های استرالیا بیشتر در محیط فیسبوک حضور دارند، برای چت کردن هم از پیام‌رسان این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. اما بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادیم فیسبوک گزینه مناسبی برای ارتباط ایرانی‌ها با همدیگر نیست. در فهرست زیر دلایل این موضوع را می‌بینیم.

  • سوگیری الگوریتم فیسبوک
  • اقتصاد توجه
  • پراکندگی داده‌‌ها در فیسبوک
  • خطای سیستم نوتیفیکیشن فیسبوک
  • عدم امکان برندینگ
  • عدم مالکیت
  • نقش واسطه‌گری

این در حالی است که مگنی بر اساس نیازهای جامعه ایرانی مهاجر و ساکن این کشور طراحی شده و جایگزین خوبی برای فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی به ویژه در هنگامی است که دوست دارید با سایر ایرانی‌ها چت کنید.

جمع‌بندی

اگرچه شبک‌ه‌های اجتماعی و انواع اپلیکیشن‌های ارتباطی در دسترس هستند اما دانلود مگنی راهکاری است که خیلی از ایرانی‌های مهاجر و ساکن این کشور را وارد یک دنیای مجازی اختصاصی برای ایرانی‌ها و فارسی‌زبانان می‌کند.